Jak zvládnout panický záchvat či rozrušení?

13. března 2017 v 13:08 | Gabzz |  Psychologie
Panický záchvat přichází náhle, vyvrcholí do 10 minut a pak obvykle zmizí. Záchvat není nebezpečný, i když je nepříjemný a zdá se vám, že jde o život. Podle definice panického záchvatu musí splňovat nejméně 4 z následujících 13 příznaků:
  • -bolesti nebo nepříjemné pocity v hrudníku
  • -bušení srdce nebo zrychlený tep
  • -chvění nebo třes
  • -návaly horka, nebo chladu
  • -obtížné dýchání
  • -pocení
  • -pocit na zvracení nebo břišní nevolnost (neklid, víření v břiše)
  • -pocit zalykání se nebo dušení
  • -pocit závratě, neklidu, mdloby, točení hlavy
  • -pocit, že objekty nejsou reálné (derealizace) nebo že jedinec je mimo, "není zde skutečně" (depersonalizace)
  • -strach ze smrti
  • -strach ze ztráty kontroly, "zešílení", ztráty vědomí
  • -sucho v ústech


A jak ho tedy zvládnout? Důležité je uklidnit se a dýchat - zhluboka. Otevřít okno a uvařit si čaj na nervy (heřmánek, meduňka) ale do té doby než se dá čaj pít, záchvat přejde, můžete ho ale použít preventivně. Dále musíte zaměstant mozek. Mě se většinou tento záchvat spouští, když je noc, takže lehnu a modlím se k andělům a plánuji si další dny až usnu, takže zkuste něco podobného - tohle mi vždycky zabralo. Pokud máte paniký záchvat často doporučuji psychologa a přemýšlet nad tím, proč se spouští.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama